Help!!! Wat eten we vandaag?!?

Wanhoopsvraag één in menig leven van huisman of –vrouw, zo wijst onderzoek uit. Je kent ze vast wel – of je herkent jezelf nu (sorry…) – steunend en zuchtend bij de groenteafdeling van de supermarkt, daarna hetzelfde tafereel bij de vleesafdeling. In het ergste geval weer terug en opnieuw slaat de twijfel toe. Geen idee wat waarmee te combineren, om uiteindelijk maar weer huiswaarts te keren met opnieuw een kartonnen diepvriespizza…

Onzin!!!
Prakkie weet raad!

Kijk vòòr het boodschappen doen eerst even in mijn receptenhoekje. Een keur aan gerechten!
Je wilt een paar voorbeelden?

Gestoomde kip!

Mexican chili!

Laab!

Paprika’s uit de oven!

Kerriekip!

Pompoensoep!

Hoisinkip!

Allemaal lekkere recepten om te maken, of ideeën die ideeën kunnen oproepen. Gewoon doen! Hoef je nooit meer radeloos te wezen over wat er nu weer moet worden gegeten. En ook eens wat anders dan die diepvriespizza van zo-even of de volgende ping-maaltijd. Gewoon lekker aan het fornuis en koken maar!

Jaha, je hebt wel te maken met een hofleverancier!

Tja ten aanzien van kookideeën ben ik uit een ander hout gesneden. Bijna dagelijks kan ik kiezen(!) uit meerdere mogelijkheden. Maar zit dan weer met het probleem dat ik maar met moeite afstand kan doen van de ideeën die niet uitgevoerd gaan worden die dag, want allemaal zoo lekker! Nou ja, morgen dan maar! Maar ja, dan opnieuw het ruime aanbod en niet weten wat te kiezen, omdat bij ieder idee het water in de mond loopt. Zelf tijdens het eten denk ik aan al weer andere gerechten. Ja, hoe onsnik kan je zijn… Nou zo dus :-)

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten, 5. FEBO, een automatiek met verhalen, gedichten en gedachten en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Help!!! Wat eten we vandaag?!?

  1. Kat zegt:

    Wauw Prakkie, jouw telepatische vermogens zijn verbazingwekkend: laat bij ons nu net vanmorgen een dergelijk crisis-moment hebben voorgedaan ;). Gelukkig alweer opgelost, maar nu ik jouw recepten zo terugzie had ik daar natuurlijk ook uit kunnen putten. Die gevulde paprika houd ik in ieder geval in gedachten voor komende week, ziet er heerlijk uit!

    • Prakkie zegt:

      O Kat, wat leuk dat je die gave bij mij herkent. Ik overweeg ook binnenkort door het land te trekken, genezend van dorp naar dorp en van stad naar stad. Met baard en jezusslippers. Die beide attributen gewoon in een koffer hoor.

      En binnenkort verkrijgbaar in Prakkies webshop: ingestraald water. Jaha, voor genezing van allerhande kwalen en voor financiële voorspoed. Die laatste werking natuurlijk vooral gericht op mijn portemonnee. Zo deed tante Jomanda dat immers ook!

      “Proef Prakkie-proof ingestraald water”.

      Ik zie de reclame-uitingen al voor me. Dat loopt vast storm!

      Gevulde paprika’s: o, das zoo smullen. En al dat andere lekkers. Ja, er zou heel wat minder culinair leed in de wereld bestaan als men eerst bij Prakkie te raden zou gaan!

      Zo, en nu genoeg zelfingenomenheid getoond. Ik ga de ramen rondom lappen, stofzuigen en daarna onkruid wieden. Ook een gave heeft zijn grenzen, zo blijkt maar weer.

  2. Pingback: Komkommeroorlog | Prakkie

  3. Pingback: Sichuan keuken: mapo tofu | Prakkie

Geef een reactie

