Pompoensoep met foto!

Van de week zelf maar weer eens pompoensoep gemaakt. Als ik een recept lees of schrijf, loopt het water me in de mond. Maar ja, ik kan natuurlijk ook niet alles tegelijk maken. Het is meestentijds al kiezen uit vele mogelijkheden. En soms een lijstje, waarbij de nieuwe toevoegingen onderaan komen te staan. het lijstje gerechten afwerkend komen we dan vanzelf bij de nieuwe aanwas uit. Kan me geen dag heugen dat ik dacht: wat zou ik nu eens moeten eten? Eerder andersom: smorgens mn bed uit rollend, staat in gedachten de eerste pan op het vuur! Het ruisen der gasbranders is voor mij als Sirenenzang!
Ik hoor mensen wel eens steunen en zuchten in de supermarkt: dwalend over de groenteafdeling of starend bij de vleesvitrine: uhhhhhhh, wat zal ik nu weer eens eten? Alsof het een martelgang is. Zo kijken ze er vaak wel bij. Let maar eens op. Tja, met deze blog onder handbereik wordt het al een stuk gemakkelijker! Dus: zegt het voort!

Pompoensoep dus! En nu was ik ook zo slim om er een foto van te maken. Dat bedenk ik meestal achteraf: na het koken zo’n hunkering naar dat mouthwatering gerecht om te proeven, dan kan ik meestal alleen nog maar een foto maken van een lege pan, of een leeg bord…

Maar nu op tijd!
Recept vind je daar en de foto bijgaand!

Vlug, een lepel! Hmmmmmmmmm.

Ik heb er nu al weeeer zin in!

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

