En France

Voorjaar in Frankrijk
Dag 1

En als dan de stress volledig toeslaat en omvallen dreigt (fysiek gezien dan) is er alle reden er even tussenuit te knijpen. Dus na goed overleg met de chef, wetend dat een waardevolle kracht eenmaal leeggelopen geen waarde meer heeft, met toestemming vertrokken naar Frankrijk. Hier worstelen we nog met de restanten van de winter, terwijl “en France” de temperaturen al weer oplopen tot niveau van aangenaam. Kost altijd moeite de woonboot te laten voor wat ie is. Mijn broer houdt de wacht, dat stelt gerust. Maar zo gehecht aan dat drijvend huis…

Ik gooi de tent achterin de auto, pak de meest nodige materialen bij elkaar in zo’n hoeveelheid dat ik het de komende weken red en met de belofte iedereen via mn blog op de hoogte te houden van mijn ervaren, reis af richting La Douce France! Tot volgende week!

O ja, nog even: eenmaal ter plaatse dikke bof: markt! Dus ik heb maar gelijk mijn eerste inkopen gedaan. Want ja, er moet natuurlijk wel gesmuld worden. En kon door grote aanbod als gewoonlijk weer nauwelijks een keus maken.

Ik heb maar weer eens flink ingeslagen, straks de pan op het vuur en ik zie wel wat het wordt. Kurk van de fles, glas vol laten klokken, de brander aan, pan op het vuur en het feest kan beginnen! O jongens, wat is koken toch heerlijk. En ben je niet zo vaardig in koken, neem een vork mee en slijm je in bij de buurtjes: “O heerlijk kip! Ik ben zo dol op kip. Precies zoals ik het zelf ook zou maken! En wat heeft u toch een leuke kinderen!”. En voor je het weet prik je een vorkje mee.

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten, 7. En France en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op En France

  1. Kat zegt:

    *kwijl*
    Wat een groente-walhalla!

    • prakkie zegt:

      Hoi Kat,
      Oooh, even los van primitieve campingomstandigheden, is het hier zoo genieten! Ik zou het liefste mijn tentje op de markt willen zetten. Maar ja, die kooplui breken op einde dag. Ook een beetje oubollig als ik daar dan nog sta met mn iglootje. Maar ik kan hier ook echt uren rondsjouwen: snackje hier, hapje daar, ruiken hier, kijken daar. Dit verveelt nooit! Ik denk nu: wat kost een huisje in Frankrijk?
      Kvind het wel jammer dat ik nu niet op je feestje kan zijn door mijn verblijf in Frankrijk. Loopt het storm? Vast een drukte van belang op je verjaarsblogpartijtje. Zijn er al beroemdheden geweest om je de hand te schudden? De Majesteit? Die Argentijnse en Willem? Kheb hier op de boerderij het nog wel verteld van jouw jubileum, maar of ze het begrepen: “la chat, cent de blog! Oulala!” Of zoiets dan.
      Tja.
      Ik keek er maar reuze feestelijk bij en vertrok met een verse camembert en een fles rode wijn onder de arm. Zal wel overgekomen zijn denk ik dan. Dus ook van en vanuit hier: hiep hiep!

      Proost!

  2. Pingback: Water in de mond | Prakkie

Geef een reactie

