En France (2)

Voorjaar in Frankrijk
Dag 2

Na enig zoeken uiteindelijk een camping gevonden, die op dit moment van het jaar al open is. Na veel gebaren en met beperkte kennis van het Frans, wordt mij een plek toegewezen. Met royaal gebaar wordt door de eigenaar duidelijk gemaakt: ga je gang! Maar je, wat een bloemenweelde, moet ik daar mn tentje bovenop zetten?


Maar zo’n snodaard ben ik nou ook weer niet. Dus met wat zoeken een redelijke kale plek gevonden.

Tja en dan blijkt dat op de mij toegewezen plek op deze boerencamping ik geen beschikking over elektriek heb…. Nu kun je zeggen: er zijn ergere dingen. Tja. Een been eraf of zo. Of doodvriezen! Maar ik heb nu juist mijn laptop meegenomen om via blog bericht te doen tijdens mijn vakantie van die vakantie, zo was de afspraak. Nu werkt de laptop wel een paar uur op een accu, maar dan moet ie wel opgeladen zijn! En dat was ie niet. Maar dacht ook: ik kom hier ook voor mijn rust. Dus nu eerst: inkopen doen. Wist nog niet wat het zou worden maar had zin in verse groeten. Of iets van kaas? Gebraad? Op pad!

Opeens denk ik: vis! Kreeftje met een mooie mayonaise en schijfjes limoen? Mooie knisperende witte wijn erbij, stukje kaas toe? Probleem is altijd dat het aanbod zoveel en goddelijk is dat ik moeite heb me vast te houden aan het idee. Kip aan het spit? Met aardappeltjes? Nee, ik ga voor kreeft!

Bonjour, qu’est ce que vous voulez?

Na het eten toch weer het zelfde probleem. Hoe mijn blog vullen als de accu leeg is? Ten einde raad heb ik afgelopen avond de accu bijgeladen in de enige publieke ruimte op deze camping die is voorzien van een stopcontact: het campingtoilet, of wat daarvoor doorgaat. De vroegere agrarische bestemming van deze camping heeft men juist op deze plek (voor de ambiance?) goeddeels in al haar bouwvalligheid in tact gelaten. Wat een lucht! Om me heen kijkend verbaast het me dan ook niet dat de boerderij niet meer rendabel was. Ooit geweest? Maar goed, die laptop kan ik in deze toiletaire gelegenheid moeilijk onbeheerd achter laten. Tegenwoordig grissen ze hem al van je schoot tijdens een willekeurige – al dan niet verkwikkende – treinreis, laat staan een laptop waarvan de eigenaar in geen velden (!) of wegen te bekennen is, ook al is het in de middle of France. De gelegenheid maakt immers de dief! Ook in een negorij als deze, Of ben ik nu te wantrouwig?

Morgen meer!

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten, 7. En France en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op En France (2)

  1. finesse zegt:

    Nou nou, Prakkie, wat een belevenissen zeg. Als ik dat had geweten, dat je een paar zonnige dagen in Frankrijk zou zitten had ik wel met je mee gewild. Wat een heerlijkheden! Je tentje in zo’n prachtig bloemenveld, maar ook al die lekkernijen. En wij hier nog maar winterkost eten, van hutspot tot zure kool! Gisteren zelfs nog even geschaatst! Nee, voor het weer had je niet weggehoeven Prakkie, want het is hier ook prachtig: warm lenteweer!

    Maar goed, jij bent er even uit. Het is je gegund!

Geef een reactie

