En France (5)

Voorjaar in Frankrijk
Dag 5

Zo’n goddelijk land als het hier is voor de inwendige mens – de culi-liefhebberd zogezegd – zo primitief kan het hier zijn als het gaat om voorzieningen. Let wel: bij voldoende kasstromen zou ik hier zo gaan wonen, das dus het punt niet hoor. Maar nu eerst happie eten en dan straks kijken of ik die laptop aan de praat krijg.

Nee, ik wil daar geen misverstand over laten bestaan: dit is geen eend… Maar wel een lekkere boerenkip: poulet fermier!
En een tas groenten gehaald! Het was maar goed dat ik een zonnebril bij me had want de uitstalling was weer oogverblindend.

En wil jullie het volgende plaatje ook niet onthouden: stilleven met prei…

Na de prak de laptop aan de praat! En dat is blijkbaar ook gelukt, zal je als belangstellende lezer denken, want je leest immers op dit moment de door mij gecomponeerde blog. Nou, dat ligt toch even wat anders. De door mij zo inventief in elkaar geflanste elektriekverbinding is er namelijk een van het droogweertype. Bloot in nat gras liggen is voor ons mensen misschien een hele belevenis, maar voor een elektriciteitsdraad niet echt. En hoewel ik naar dit verre oord ben afgereisd om verzekerd te zijn van mooi weer, blijkt dat ook hier een wolkbreuk bij tijd en wijlen voor komt: alsof we met z’n allen onder een stortdouche stonden, ineens was het er! Wat een gordijn van regen! Hoewel de vonken en vlammen in het gras gelijk werden gedoofd door diezelfde neerhozende regen, was het resultaat echter wel dat de hele camping en het dorp in één fenomenale klap zonder stroom zaten. En na één keer flink veel licht te hebben gegeven was er van mijn laptop niet meer over dan een smeulende berg gesmolten en vervormd plastic. Nog een bof dat mijn tentje niet waterdicht was, want anders was de rest van mijn inboedel ook afgebrand! De restanten van mijn tentje heb ik maar aan de dichtstbijzijnde container gevoerd. Scheelt weer bagage op weg naar huis.

Nu was ik in verband met het weer toch al afgereisd naar het dorp voor de hoognodige inkopen, onder het mom van “wat het niet redt, redt het niet”. Ik hoef immers niet bij mn tentje te blijven staan om te zien hoe de boel wegspoelt? Welnee: schranzen! O, wat is dit wat dat betreft toch een heerlijk land.

Moraal van dit verhaal: neem op vakantie altijd een goed geïsoleerde stroomdraad van
voldoende afmeting mee. Zo’n snoer verlengt je vakantie!

Ik bericht jullie weer als ik retour ben “en Hollande”. Tot nader order geen bericht. Aan jou te bedenken hoe deze blog dan toch gevuld is… Jaha lezers, dat zijn de vragen des levens!🙂

Au revoir et bon chance!

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten, 7. En France en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op En France (5)

  1. tjampoer zegt:

    Jongen, wat toestand met jou zeg in Frankrijk. Toek zeg: waaom hij ga weg als zoveel ellende geef. En dan ook nog eenzaam in tentje. Is wel eenzaam hoor. En Blaffie? Heb je bij buren gebrach? Maar ook: wat heerlijke berichten met eten en zo, want zo kennen we je weer neef Prakkie. Eén familie ja: eten, we krijgen geen genoeg van, ja. Smikkelen! En de foto’s, allemaal even lekker ja. Jammer van de eend. Is ook lekker hè. Eend confijten. Of eendenborst bakken. Toek zeg: is lekker met sinasappel. of abrikosen. Tante roep nu: Peking-eend!! Haha. Wij allemaal lachen, want veel werk op camping hoor! Maar de aubergines en tomaten en fruit en ajam goreng en de ikan. Wij watertanden hier hoor! Allemaal lekker jongen. Zijn benieuwd naar nieuwe recepten van jou. Want jij wil weten van Toek, maar wij ook koken van jou, ja? Tante nou lachen, want zij zeg: jij in pot! Maar is natuurlijk flauwkul. Ik bedoel dat jij weer lekkers bedenkt. Niet jou koken zeg! Haha!

    Groeten van Tante, Toek en de baboe!
    Selamat makan!

Geef een reactie

