Schetsen

Pen op papier
schetsend de werkelijkheid
in een fantasie
Wat is echt en wat is niet echt?
Verbazen over werkelijkheid
en dat wat niet is
Leg jij de werkelijkheid vast,
of doe ik dat?
En hoe dan?
Of dromen we beiden
over hoe het had kunnen zijn
En dan maar laten gaan
Zou willen grip
op welke manier dan ook
Maar er is geen grip
geen houvast
Nooit
Leven is loslaten
accepteren dat wat is
Je laten meedrijven
op de golven van
ongrijpbre dynamiek
En soms golven van leegte
alleen maar leegte
is het leven
hoe onaangenaam ook
niet meer dan leegte
En ook dan
is het goed.

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten, 5. FEBO, een automatiek met verhalen, gedichten en gedachten en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Schetsen

  1. Michelle zegt:

    Oh Prakkie wat een mooi gedicht! Heb het nu meerdere keren gelezen. Het ontroert me in zekere zin. Waardoor? Geen idee. Jij zegt altijd: wat ik schrijf is niet mijn leven. Maar dat je dit soort gevoelens weet op te roepen. Mooi!

    Kus!
    Michelle

Geef een reactie

