Grote liefde, ontroerende schoonheid

grote liefde

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten, 5. FEBO, een automatiek met verhalen, gedichten en gedachten en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Grote liefde, ontroerende schoonheid

  1. finesse zegt:

    Och lieve Prakkie, wat is dit mooi! Ik ben er helemaal ontdaan en ontroerd van…
    Nou, dit komt wel binnen zeg maar. Wat prachtig!

  2. michelle zegt:

    Ach Prakkie… Je bent op zn tijd zo’n malle jongen (mag ik dat zo zeggen?), maar wat is dit mooi.
    Ja, dit vind ik echt bijzonder zoals je dat bedenkt. Maar ook: zo’n mooi plaatje. En zoo herkenbaar. een ontroerend beeld. Hoe doe je dat?
    Zie uit naar een volgende versie hoor!

    Ben er echt even stil van.

    Dag! (en voor deze ene keer: kus!)
    Michelle

    • prakkie zegt:

      Dank Michelle.

      Weet je, ook voor mij is dit steeds weer bijzonder, omdat ik naderhand steevast denk: heb ik dat bedacht?
      En dat is geen valse bescheidenheid hoor. Het overkomt me.
      Ik kan me nog goed een interview herinneren met de grote schilder Corneille, die bijna boos zei: wat een gelul over “inspiratie” en zo. Ik heb nooit “inspiratie”. Je zet iets neer en dat is het dan. En soms is er niks en dan blijft het doek leeg.
      Hij sprak het woord “inspiratie”ook uit als iets vies. mooi hè!

      En zo staat ook opeens dit gedicht op papier.

      Dag!

  3. Druifje zegt:

    Speechless.

    Heel mooi geschreven, ga vooral zo door !

    Groetjes !

  4. Prakkie zegt:

    Hoi Druifje, val ik op mijn beurt stil door jouw reactie…
    En ik en stil, das een uitzonderlijke combinatie hoor. Maar jouw reactie zooo mooi.
    Dank!

    Dag!

Geef een reactie

