Koperen pannen

“Verse pannûh, nieuwe verse pannûh!!”

Beste bloggers, ik ontsluit nu de kluis in mijn pannenhoek, want misschien is dit wel de parel in mijn pannenverzameling: de kopersectie. O, zoo mooi. En dan hier nog maar een beperkt setje van 5 steelpannen, maar je wil niet weten wat er voor moois verkrijgbaar is. Van sauspannetje tot hapjespan tot soeppan tot gamel. Maar alles zoo DUUR!!! Die prijs maakt dan ook dat je er de keuken niet mee vol krijgt. Maar zo mooi.

Dus dat wordt sparen voor al die andere versies. Dan maar droog brood eten! Maar ook: in iedere kookwinkel kijken en voelen en zuchten. O, als dat toch ooit binnen mijn bereik zou vallen…. Als troost denk ik dan maar: je kan ook niet alles hebben in het leven. Tja, schrale troost. Maar schrale troost is ook troost moet je maar denken.

Let wel: koperen pannen moeten bij tijd en wijlen worden vertind, omdat koper op zich giftig is. En dat vertinnen is geen goedkope business. Zie hier argument 2 om het toch niet zo erg te vinden om niet zo’n heel regiment aan glim te hebben.

En argument 3: er moet iets zijn om over te blijven dromen….

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten, 5. FEBO, een automatiek met verhalen, gedichten en gedachten en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Koperen pannen

  1. brosje zegt:

    Hé Prakkie, wat heb jij een bijzondere pannenverzameling. Ik vond al dat gietijzeren geweld al geweldig, maar deze serie glim doet de adem stokken. O, wat is dat toch mooi. En ja, ik weet dat dat duur duur duur is. Zag pas ik een kookwinkel een koperen sauspan. Klein maar schattig pannetje: 130 euro… Ja ik weet, dat gaat je leven mee, maar toch een investering.
    Maar mooi blijft het!

    Doeg!

  2. finesse zegt:

    Hoi Prakkie,

    Wat een geweldige set heb je daar! Ja, koperen pannen zijn misschien wel de meest ultieme vorm van koken. En het ziet er ook zo mooi uit. Wat een bof voor jou. En dan ook nog 5 stuks.Ik heb ik Frankrijk wel eens gekeken bij Brocante e.d., maar zo waanzinnig duur. En dan vaak ook nog afgekloven troep. Daar ga ik mn geld niet aan besteden hoor. Maar die set van jou! Te koop? 😉

    Groetjes,
    Finesse

    • Prakkie zegt:

      Finesse, doe een bod!
      Nee, dit is een grapje hoor, want een hele speurtocht zo’n kopersectie te scoren. Tip: de Franse eBay, daar heb ik ze gekocht.

      Succes!

  3. benny zegt:

    Hallo,

    Ik heb hier een set te koop van Franse top kwaliteit. Hand gemaakt. Koperen pannen set.

    Mvg benny

Geef een reactie

