Komkommeroorlog!


“Komkommeroorlog!
Er wordt wat afgeleden in de Nederlandse kassen, zowel door de komkommers, alsook door de kwekers.
Van een onzer verslaggevers ter plaatse…”

We schrijven 6 maart 2011…

Ja beste bloggers, volgers van deze blog zullen de afgelopen dagen wel gedacht hebben: wat een vooruitziende blik heeft die Prakkie toch. Want een maand of wat geleden heb ik – met zeker voorgevoel? Ja, natuurlijk, roep ik nu vlug! – reeds een pagina aangemaakt waarop groot nieuws werd aangekondigd rond die kommervolle groene waterstaaf. En zie daar: nooit eerder is de komkommer zo onderwerp geweest van het nieuws als in de afgelopen dagen. Overigens met voor een aantal mensen helaas droef resultaat. Maar noem het woord “komkommer” en iedereen weet nu waar je het over hebt. Inderdaad, de komkommer!

Zou er dan toch sprake zijn van het feit dat ik voorspellende gaven heb? Prakkie Nostradamus? Een week of wat geleden nog gekscherend met Kat besproken, verbaas ik me over het feit dat ik dit toch min of meer heb zien aankomen. Tja. Wel weer raar dat ik dàt dan niet heb kunnen voorspellen, dat ik dit zou zien aankomen. Daar ligt dus nog een zekere zwakte in mijn vermeende gave, voorop gesteld dat u mij nog kunt volgen in dit betoog.
Maar let ook even op het volgende verpletterende en onweerlegbare bewijs van de familieband en de waarde van de voorspelling: de blogpagina “Komkommeroorlog” is gepubliceerd op 06-03-2011. Als je dat bij elkaar optelt komt daar het getal 4 uit (06+03+20+11=40=4; of 06+03+2011= 2020=4). En in welke versvorm schreef Nostri zijn voorspellingen? Juist ja, in kwatrijnen: 4 (!) regelige verzen. Dat kan je toch geen toeval meer noemen?

En voor de laatste twijfelaars en thomassen: nummer de letters van het woord “komkommer” volgens de plaats in het alfabet (k- 11e letter; o- 15e letter; enz.) en wat blijkt optelling op te leveren? Jaha: het getal 4!!! Een beetje Kabbalist weet nu genoeg. Voor de leken onder ons: zie de betekenis van het getal 4 in de nummerologie. Over wetenschap gesproken!

En nu u toch al ademloos aan mijn blog hangt, dat dan nu ook maar gelijk gezegd:

“Maya’s go home!”

Want ook dat voorzie ik nu met heldere blik: dat verhaal over de Maya-kalender die eindigt in 2012, dus dat dan de wereld vergaat. Welnee: hèt vergaat de wereld, maar dan goed! En het vergaat de wereld ook na 2012 ronduit goed! Ik zie in mijn glazen bol dik voorbij het jaar 2050 nog steeds champagnekurken en vuurwerk knallen. Beiden wel van een beduidend duurzamer karakter dan in dit tijdsgewricht, maar knallen doen ze. Hou toch op! Overigens, verre verre achterneef Michel de Nostradame voorspelde ook al het eind der wereld in 2012… Das dan weer jammer. Een hardnekkig misverstand beste blogvrienden!

Overigens zit in de naam van die natte staaf – hoe sneu ook – al een voorbode voor de ellende, een naam als een smeekbede: komkommer = kom kommer! (van kommer en kwel; kommer = leed, smart, zorgen, verdriet). Tja. Alsof de vrucht de ellende over zichzelf afroept… Brrrr. Laat familielid “augurk” (au-gurk!) gewaarschuwd zijn.

Dus beste vrienden, helder en buiten kijf: de komkommer-kommer was door mij al voorzien. Ik denk nu wel, een maand later zou het natuurlijk een nòg beter item in het nieuws zijn geweest: dè periode immers, die in de media bekend staat als “de komkommertijd”. Gemiste kans.

Zo en nu ga ik Dan Brown bellen, want als dit geen spannend boek wordt! En komend jaar trek ik genezend door het land.

Het ga jullie goed vrienden! (Dit is geen voorspelling, maar een wens! Tel de letters van het woord “vrienden” en sta opnieuw verbaasd….)

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten, 5. FEBO, een automatiek met verhalen, gedichten en gedachten en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Komkommeroorlog!

  1. Pingback: In de puree…. | Prakkie

  2. Michelle zegt:

    Nou nou Prakkie, je weet wel te overtuigen hoor! Ik ben echt he-le-maal verbaasd! Dat jij dit allemaal hebt aan zien komen. Daar twijfel ik geen moment aan. Ben zelfs tikkie uit het veld geslagen. Dacht je tot voor kort nog dat een komkommer zo onschuldig was als wat – ondanks ondeugende vorm – nu zou je bijna niets meer durven eten. Wij trekken nu maar gewoon blik na blik los, om problemen te voorkomen. Dag verse groente! Of slaan we nu door? Maar dat jij deze ramp hebt aan zien komen. Ja, dat is echt hééél bijzonder.

    Denk nu, jij met je gave: ik heb binnenkort een functioneringsgesprek: kan ik gaan voor een (pittige) opslag, of toch maar niet doen?
    Wat zie jij (in je glazen bol)?

    Dag malle jongen! Vind je lief!

    Kus!

  3. finesse zegt:

    Prakkie Prakkie, ik ben helemaal onder de indruk van… Tjonge jonge.
    Ook tikkie van slag hoor. Zeg het maar eerlijk. En dat heb ik echt niet zo gauw, van slag zijn door…
    Ja, dit is echt heel bijzonder.

    Nou ja joh, komt wel weer goed met mij.

    groetjes,
    Finesse

  4. Pingback: Doorkijkboom | Prakkie

Geef een reactie

