Kapstok op mijn motorkap

Het was savonds laat, misschien zelfs al nacht. Op weg naar huis doorkruis ik een bosrijk gebied. Het was mistig. Ik had de autolampen op vol staan om te voorkomen dat ik iets over het hoofd zou zien. Ook het tempo aangepast, want je weet maar nooit! Dit gebied staat bekend om overstekende everzwijnen en edelherten. En op de momenten dat ze alle ruimte hebben, blijven ze staan, maar als er een auto aankomt… Maar ik zit niet te wachten op zo’n wildlap op mijn motorkap. En dan opeens, vanuit de mist… doemt daar vanuit de berm het beeld op van een edelhert. Groots, kolossaal, massief, en een gewei met eindeloos veel vertakkingen. Ik trap op mijn rem, het beest kijkt op en even vermoed ik dat ie toch alsnog net voor mijn bumper langs zal schieten. Maar daar is de ruimte nu te kort voor, denk ik nog. Dat wordt dus eindigen op m’n motorkap. De adrenaline spuit m’n de oren uit. Ooh god!!!

Godlof houdt ie in en rijd ik kreukloos langs dit wildaanbod. Bonkend hart. Overleefd! Ik doe direct de belofte hier nooit meer bij nacht en ontij te rijden. Want het is maar de vraag of ik dit opnieuw zal overleven. Dat klinkt dramatisch, maar ik ken de berichten uit de krant, meer dan eens! Daarvan was de rode draad meer dan eens dat de auto méér in de prak zat dan het desbetreffend hert of zwijn. Beest wel dood, maar dan toch. En hoewel je natuurljk een beetje kleuterschool heus zou kunnen verblijden met zo’n duurzame kapstok, zit ik niet te wachten op een dergelijk drama. Dan maar gewoon kaphaakjes scoren bij de Ikea.

Maar goed, zelfs als het goed afloopt en de schade beperkt blijft aan de auto en eigen fysiek, dan nog blijft de vraag: wat daarmee te doen, met hert of reetje? Wat denk je van “Bambi op je bord?” Bijgaand beste blogvriendendan een kookidee. Mooi filmpje! Let op de kookdetails. Tja, das water in de mond hoor…

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten, 5. FEBO, een automatiek met verhalen, gedichten en gedachten en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Kapstok op mijn motorkap

  1. maldeau zegt:

    Hé Prakkie,

    Wat jij beschrijft is een oom van mij overkomen. De man heeft het overleefd hoor, maar dat was dus precies zoals jij beschrijft: opeens duikt er een edelhert op vanuit de berm, springt over de weg en… Tja en op die weg reed mn oom. Auto total loss! En beest ook dood. Mn oom had gelukkig z’n veiligheidsgordel om, want anders was ie zo door zn voorruit gecatapuleerd. De beste man heeft nog jaren last gehad van z’n nek.

    Mooi filmpje van koken. Mooi te zien: vakman aan het werk!

    Ciao amigo!

Geef een reactie

