Kijk, een vogel!

Kijk, een vogel!

H: Wat ben jij nou aan het doen Frans?
F: Vogels kijken! Das mn hobby.
H: Vogels kijken? Ik heb jou nog nooit vogels zien kijken.
F: Nou ja, tis ook een nieuwe hobby.
H: Hoe lang doe je dat dan al, dat vogels kijken.
F: Nou toch al gauw ruim twee dagen.
H: Zoho! Dus je bent een vogelaar?
F: Ja, Henk jongen, hier staat een èchte vogelaar.
H: En wanneer doe je dat dan, dat vogelen?
F: Gewoon elk vrij uurtje. Dan gaat deze jongen met zijn verrekijkert naar buiten en dan ga ik lekker vogels kijken. Das heerlijk ontspannend. En ik kan er nooit genoeg van krijgen.
H: In die afgelopen twee dagen dan…
F: Dat wel natuurlijk. maar ik had eigenlijk altijd al zo’n gevoel dat ik dit ging doen.
H: En zie je al wat?
F: Nou en of!
H: Mag ik ook eens kijken?
F: Ja, das goed. Houd wel die kijkert goed vast, want het is een erfstuk.
H: Tja, dat kan je wel zien…

F: En zie je hem?
H: Wat?
F: Nou, die vogel. Je mot wel je ogen open doen Henk.
H: Ja, ik zie hem! Wat is het?
F: Wat is het? Een vogel natuurlijk! Wat dachie dan? Een trekpaard?
H: Ja, maar wat voor vogel? Is het een mus of een spreeuw of een eend? Je hebt zoveel soorten vogels?
F: Ga jij mijn hobby nou een beetje ingewikkeld lopen maken Henk? Heb ik er net lol in ga jij zitten miepen over wàt voor vogel het is! Een vogel is gewoon een vogel Henk! Zoals een koe een koe is. Daar ga je toch ook niet moeilijk over lopen doen?
H: Nou ja in dacht…
F: Jij mot niet denken Henk. Geef mij die kijkert nou maar, want je zit helemaal verkeerd te kijken.

H: Zitten hier veel vogels dan?
F: Henk, het stikt ervan. Kijk, daar weer een vogel. En daar nog één.
H: Nou Frans, toffe hobby man! Zeg, ik ga een pilsie pakken. Aju!
F: Weet je wat het met jou is Henk, jij hebt gewoon geen verstand van vogels!

O ja? Waar dan?

Meer Frans en Henk?
Nog meer Frans en Henk?

logo prakkie kookblog

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten, 5. FEBO, een automatiek met verhalen, gedichten en gedachten en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Kijk, een vogel!

  1. maldeau zegt:

    Prakkie, ik ben echt van mn stoel gevallen van het lachen. What a story! Geweldig man. Zie het ook zo voor me, twee van die sufferds. Mooi. Kortom, ik vond m weer helemaal top!

    Ciao amigo!

  2. Pingback: Ik wandel met mn neus. | Prakkie

  3. Druifje zegt:

    Prakkie, super leuk verhaal!
    En ik zie het, net als Maldeau, ook zo voor me !
    Hopen dat ik binnenkort nog meer van die leuke stukjes van je kan lezen !

    Groetjes !

  4. Pingback: De mooiste kerstboom van de wereld. Dus… | Prakkie kookblog

  5. Pingback: De bokser, een vechthond of een wijvenhond? | Prakkie kookblog

Geef een reactie

