Kaleidoscoop

Soms zit je wat te rommelen, probeer je het een en ander uit. Kat zegt altijd zo mooi: “een projectje”. Nou, misschien heb ik nu ook wel “een projectje”. Op basis van gemaakte foto’s heb ik wat zitten uitproberen, knoeien en zoeken om te kijken of er iets van te maken is. Om te voorkomen dat je denkt: Prakkie, wat maak je me nou?: het heeft me echt mn nachtrust gekost! Ik kwam er op de een of ander manier niet uit. Het werd niet wat ik in gedachten had en zo streken uuren voorbij. Tot ik naar buiten kijkend dacht: Prakkie, sla je nu niet een beetje door? Maar ja, toen was het al te laat. Of te vroeg in de morgen, zo je wilt. Het is maar net hoe je het bekijkt. Op zich niet erg, maar staat Sjaak fris en uitgeslapen een uur of wat later – zoals afgesproken – aan de voordeur te bellen, want we zouden samen op pad. Sjaak wil namelijk een klassieke auto kopen, zeg maar Snoek, of Volvo of Mercedes en dat soort dingen. Tja dan is het wel erg vroeg op zo’n morgen. Sjaak had wat adressen uitgezocht. Wij daar langs. Van aankoop is het niet geworden, maar wat hebben we beiden lopen kwijlen bij al het moois dat we aantroffen bij de adressen! Over kaleidoscoop gesproken: alle jaren kwamen langs, alle trends, alle modellen en merken. Als een dwarsdoorsnede van decennia automobiliteit. Voorwaar smullen, maar nu niet culinair. En dan moet je weten dat Sjaak nu al rijdt in een bijna gloednieuwe (!) Saab 96! Over klassiekers gesproken. Maar ja, altijd op zoek naar nòg mooier. Volgende reis meer!

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten, 5. FEBO, een automatiek met verhalen, gedichten en gedachten en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

