Noodweer!

Beste bloggers, een uitgebreid bericht komt er nu even niet van, op dit bericht na dan. De regen hoost hier naar benee met knetterd onweer. De huisraad dobbert reeds door de woning en deels door de straat. Ik heb gelukkig een buurvrouw bereid gevonden om met gevaar voor (haar) leven de contactdoos omhoog te houden, zodat ik jullie nog kan berichten. Maar ieder moment kan het einde daar zijn, van electriek, maar ook van de buurvrouw. Kortom, het is hier rampzalig. Nu heb ik dit wel eens vaker meegemaakt. Een huisje gekocht in Zeeland in de tijd dat het zicht nog niet belemmerd werd door Deltawerken. Je keek vanuit het keukenraam zoo de zee op. En de zee op zijn beurt, rolde zonder enige belemmering zo je keukenraam in. Ja, dat was echt een geweldige tijd. Dat de natuur nog echt natuur was.

Afijn, je snapt nu wel, dat ik dobberend door (eigenlijk meer óver) het dorp even geen aandacht heb voor actuele zaken, noch voor prak en zo. Nu maar eerst het vege lijf zien te redden. Ik denk nu: heb ik het gas wel uitgedraaid?

“Hé buurman!”
Zal je altijd zien: zo spreek je elkaar nooit, breken de dijken door, dobberen we opeens naast elkaar in het niemandsland.
Ik vraag me steeds af of ik Nederland al ben uitgedreven. Geen enkele markering. Of het moeten wat windmolens zijn, die nu als een soort hakselaars fungeren voor de – er onderdoordrijvende – landgenoten.

Als het water is gezakt spreken we elkaar weer.
Tot die tijd: houd moed!

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten, 5. FEBO, een automatiek met verhalen, gedichten en gedachten en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Noodweer!

  1. Brosje zegt:

    Hoi Prakkie, het feit dat je na deze onheilstijding toch weer bent gaan berichten maak ik op dat je weer op beide benen staat en niet meer ronddobbert in the middle of nowhere. Wij hebben die dag ook wel een buitje gehad, maar dat het bij jou zo ernstig was! Zo zie je maar, hoe ver wonen we nu hemelsbreed uit elkaar… Ik lekker op de fiets door de polders hier fietsen, of ik zit op een terras, breekt maar zo de andere helft van Nederland af (met jou erbij). Maar goed, alles weer in orde, naar ik hoop.
    Moet nu denken aan van die foto’s dat “spontaan” een centrum in een dorp in de grond is weggezakt. En dan echt honderden meters in de bodem verdwenen. Echt weg! En niet alleen in Zuid-Heelverweg, neehee, dat is recent ook in Duitsland gebeurd.

    O, ik voel het nu al een beetje onder mn voeten trillen 😉

    Groetjes,
    Brosje

  2. Prakkie zegt:

    Hoi Brosje,

    Ja ik sta gelukkig weer met beide benen op nog klamme grond. Was me wat hoor! En dan moet je weten dat ik helemaal niet van roeien houd. Maar dit was peddelen voor je leven. Voordeel was wel dat ik me toch een vergezicht had, zo dobberend op het water! Ik ben niet zo voor zeereizen en Caraïbisch cruisen met zo’n varende flat, maar zo dobberend op zee heeft beslist iets rustgevends. En om dat ook maar gelijk te noemen: kletskoek van leeggeviste zee! Ik heb me alle dagen helemaal misselijk kunnen eten aan vis. Ze sprongen bijkans vanzelf in mijn boot. Harinegn zelfs met uitjes en al! Dus dat was wel een boffie, want mijn hengel dreef weet ik waar. Tja als huis en haard onderstroomt is niet de eerste gedachte: waar is mijn hengel? Dus dat was een geluk bij een ongeluk.

    Jij dank voor meeleven en alle andere bloggers voor kaarten en bloemen en zo. Hoe dat allemaal op zee bezorgd is tijdens mijn barre overlevingstocht, daar kom ik nog wel een keer op terug.

    Dag!

Geef een reactie

