Culinaire hangjongere

Beste groeteman,

Ik weet dat het niet gebruikelijk is, maar toch schrijf ik u een brief.

Elke dag sta ik bij uw rijkgevulde schappen en droom dan weg bij al het lekkers dat u aanbiedt. Daar staand, starend, zie ik steeds u of een van uw medewerkers, licht nerveus denken: wat doet die man toch steeds hier? Want ook al koop ik wel eens een appel of een paar kiwi’s, uw aanbod is te groot voor mijn beperkte kasstromen. Maar als u of een uwer medewerkers vraagt “kan ik u helpen?” durf ik eigenlijk geen nee te zeggen, dus bestel dan een half pond noten of een paar peren. Maar eerlijk gezegd wil ik alleen maar genieten van de aanblik. Kijken en dromen. Zo mouthwatering! De geuren, die kleuren! O groenteman, zou er een prijs zijn voor presentatie, ik zou u terstond nomineren. Dat is dus het punt niet. Ja ik weet dat u zal denken dat ik niet spoor, maar ik kan zo genieten van uw kleurig en geurig aanbod. Misschien is een geruststellende gedachte dat ik zo ook wekelijks voor de deur van de bakkerij hier iets verderop sta. Ik hoef niets van de bakker, maar ik geniet zo van de geuren die de winkel uit dwarrelen. Daar krullen mijn neusvleugels van. Maar ook deze collega van u wordt reuze zenuwachtig van mijn dagelijkse passieve aanwezigheid. En toch, de bakker staat in mijn top tien. Net als u, beste groenteman. Zo ook het Italiaans restaurant van een paar deuren verderop.

Ik hoop dat ik u nu duidelijk heb kunnen maken de reden van mijn frequente aanwezigheid in uw winkel. Laat u zich door mij niet afleiden in uw activiteiten, maar weet ook dat ik u en al die andere aanbieders in uw beroepsgroep hogelijk waardeer en geen strobreed in de weg zal leggen

Ik hoop dan ook dat u en uw collega’s morgen bij het kort geding niet verder zullen aandringen op een straatverbod.

Mijn welgemeende complimneten voor u en uw assortiment!

Culinaire groeten,

Prakkie

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten, 5. FEBO, een automatiek met verhalen, gedichten en gedachten en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Culinaire hangjongere

  1. Michelle zegt:

    Tja Prakkie, weet je wat het nu met jou is: ik weet nooit wat serieus is en wat van jouw kant een grappie is. Want ik vind het helemaal passen bij jou om zo genietend langs de middenstanders te gaan. Maar die gaan toch geen straatverbod eisen…?? Maar als je er alle dagen (in de weg?) staat zonder maar iets te kopen? Kan me voorstellen dat mensen zich daar aan gaan ergeren, daar geen raadt me weten (beeld van “zwerver”, “junkie” zeiden we vroeger). Maar dat beeld heb ik toch helemaal niet bij jou. Dus dan denk ik direct: Prakkie maakt een grappie! Of toch niet? Zie je wat ik bedoel?
    Ja jij kan je lezers echt volkomen op het verkeerde been zetten.

    Afijn, zolang jij bericht, zit je niet in het gevang, denk ik dan maar.

    Liefs!
    Michelle

    • Prakkie zegt:

      Dank Michelle! En vooral dat uitblijven van die tralies is natuurlijk een geruststellende gedachte.

      Tja en wel of niet serieus…
      Ik heb wel eens gezegd: ik heb ook heus mijn serieuze kanten hoor (hahaha!). Nee, echt waar! 🙂

      Dag!

Geef een reactie

