Slootje

In het gebied waar ik met grote regelmaat wandel trof ik een mooi tafereel aan van boerenhek en dijk en slootje: ja dit was midden in de polder! En wat begonnen was met een enkele foto , maakte dat ik iedere keer weer als ik er liep weer een foto maakte, gegrepen door dat zo Hollandse beeld van boerenhek en dijk en slootje. En ongemerkt legde ik ook vast het ontbottenn van de natuur. Want foto na foto wordt het groener en groener. Dat vond ik een leuk beeld en wil het jullie niet onthouden.

Allemaal niet zo spannend, zal je misschien denken, maar daarom niet minder mooi. En zo heerlijk om tijdens het wandelen alles los te laten. En met wandelen bedoel ik geen 65+ tempo hè. Wel stevig doorsjouwen. Natuurlijk kun je een mindfulness-cursus gaan volgen tegen betaling van “te veel”, maar je kan ook gewoon de paden op, de lanen in bij voorkeur op een doordeweekse dag (kom je namelijk de minste aardklootbewoners tegen!). En, hoe beroerder het weer, hoe rustiger! En alleen maar genieten van wat je ziet. Laat de gedachten los. Lopend kan je in een flow raken, los van de daagse beslommeringen. Dat gaat het beste door niemand tegen te komen. En ook goed voor de hersenpan hè, dat lopen. Linksrechts-coördinatie wordt in balans gebracht door linkervoet met rechter hersenhelft en andersom, rechtervoet linker hersenhelft. Tja, ik lees ook wel eens een boekie! Verbaas me altijd weer na uren lopen: waar is de tijd gebleven? Ondanks uren voorbij opeens weer terug bij het beginpunt, maar gevoel net vertrokken te zijn. En ook hèt moment voor het verkrijgen van brainwaves/gouden ideeën.

Maar als je dat liever doet kan je ook paddo’s gaan likken hoor, lekker thuis hangend op de bank of waar ook. Houd dan wel je raam/balkondeuren dicht! En dat bedoel ik niet vanwege de lucht 😦

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten, 5. FEBO, een automatiek met verhalen, gedichten en gedachten en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Slootje

  1. Prakkie zegt:

    Ja beste Kat, en dit is dan één van de vele slootjes. Hier zou je met gemak in alle zeven tegelijk van de betreffende uitdrukking kunnnen stappen. Zoveel slootjes! Bij de laastte kampioenschappen redde de nummer 1 er zelf 21! In één keer en op het zelfde moment hè! Maar ja wel schoenmaat 52.

    Komende zomer weer de regionale kampioenschappen “kieftplokke”. Daarbij vergeleken is het elders in den lande gebezigde “ganshangen” kinderspel.
    Wel met klompen komen! Anders kom je het dorp niet in. En trek oude kleren aan, want het spettert nogal.

    Zoals ze hier zeggen: Kat, bedonkies!

  2. Brosje zegt:

    Wat een mooi, klassiek en bijna romantisch plaatje Prakkie. Ja das nou echt om bij weg te dromen. De “wauw” van Kat vat het mooi samen. Van mij mag je het project voor de rest van het jaar afmaken hoor. Dat wordt een serie voor aan de muur, waarbij de laatste in de eerste doorloopt. Heb ik wel een beeld bij.
    Kortom, je hebt de eerste klant binnen!

    Groetjes,
    Brosje

Geef een reactie

