Doorkijkboom

Beste blogvrienden, heus ik weet als geen ander te relativeren. Ik hoef maar in de spiegel te kijken om te weten dat de natuur de meest vreemde variaties weet voort te brengen (“Nee Blaffie, ga weg bij de spiegel, nu eerst het baasje”. Tja die hond is net zo ijdel als ik).
Nu zul je denken: Prakkie, dat valt wel mee. Of nog positiever: het kan altijd erger!
Ja, bedankt…

Maar, zo is het wel: het kan altijd nòg gekker! Want – ik weet niet of ik de eerste ben die het heeft geconstateerd maar – ik kwam zomaar in het wild een doorkijkboom tegen. Althans, tegenkomen… Dat zou suggereren dat die boom ook aan de wandel was (“Hé Prakkie!”, bij het voorbij lopen. En dan ter begroeting een tak opsteken!). Of dat ie op de fiets voorbij stoof. Kortom: fout geformuleerd. Ik zag hem (haar?) opeens stáán, langs een slootje. Daar stond een boom waar ik dwars doorheen kon kijken. Ik dacht nog even opnieuw aan bepaalde gaven van mijn kant (zie mijn bericht komkommeroorlog), maar zelfs een blind peerd kon nog zien dat je dwars door de boom heen kunt kijken. Het is dus echt zo.

Bijgaand het bewijs:

Dan vraag je je toch af: wat bezielt de natuur dit soort variaties op te leveren? Want wat moet je ermee? Een wat suffige (dronken?) specht kan denken: hé das makkelijk: er zit al een gat in de boom. Kruipt het beest er door staat ie gelijk weer buiten… Das een kort nestje! Of is er sprake van een spontaan in het wild groeiend flessenrek? Dat week naar week er meer gaten in komen. Kan je straks er een plak afzagen voor in je wijnkelder:

En ik dacht ook nog: misschien een vrouwtjesboom?

Kortom, bij deze de prijsvraag: wie weet wat het nut is van het gat in deze boom?
De prijswinnaar krijgt die boom dan cadeau, zij het in tot openhaardhout formaat gezaagde vorm. Of een schaap naar keuze.
De prijsvraag loopt tot eind juli, dus wie niet waagt…

Mijn opa zei altijd: “wie niet waagt, die heeft een rustig leven”. Mijn opa waagde weinig🙂

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten, 5. FEBO, een automatiek met verhalen, gedichten en gedachten en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

