Vega-terrorist pleegt aanslag

Van een onzer verslaggevers

Appelscha                                                                                                                                             

Na alle commotie rond de aanslag keert de rust in Appelscha weer enigszins terug. Hoewel onder de bevolking nog veel vragen leven, lijkt het leven van alle dag weer zijn plaats in te nemen. Het onderwerp blijft echter de gemoederen bezighouden en is het gesprek van de dag. Zo blijkt als we groenteboer Vlastra spreken, waar de vega-terrorist zijn slag sloeg: “ja de man zag er al wat merkwaardig uit. Hij liep nogal schichtig door mijn winkel. Hij stond lange tijd te treuzelen bij het schap augurken, die zijn in de aanbieding deze week. Een personeelslid is onopvallend achter hem aan gelopen om hem in de gaten te houden. Op een goed moment heb ik de man maar aangesproken met de vraag of ik hem misschien kon helpen. Even hadden we het idee met een winkeldief van doen te hebben, maar wie steelt er nu bananen of een zak peren? Een graai in de kassalade, oké, maar een komkommer stelen? Hij zei dat hij vitaminenrijk fruit wilde hebben voor zijn zieke oma. Dus heb ik hem granaatappels geadviseerd, die staan bol van de vitaminen. Vitaminebommen, zeg maar. Dat leek hem een goed idee, dus is hij met een doos vol vertrokken. Overigens keurig afgerekend hoor. Maar ja, we konden natuurlijk nooit vermoeden dat hij er deze verschrikkelijke daad mee ging verrichten. Afschuwelijk! We zijn hier er allemaal nog erg van ontdaan. Mijn vrouw is in shocktoestand opgenomen in het ziekenhuis. Gelukkig zijn er geen doden of gewonden gevallen bij de aanslag, maar dat zo’n man tot deze daad kon komen? Ja, dit grijpt diep in, in ons leven. We krijgen gelukkig veel steun uit de buurt”, aldus de zichtbaar uit het veld geslagen groenteboer Vlastra.

De politie heeft de plaats delict ondertussen afgezet en forensische experts doen op dit moment sporenonderzoek. Het toegestroomde publiek wordt op grote afstand gehouden. Zodra er meer bekend is, zullen we daar in de volgende editie van deze krant over berichten. Een politiewoordvoerder zei nog dat er geen zicht is op de motieven van de dader, maar dat er wel een algeheel verbod komt op de verkoop van granaatappels, om erger te voorkomen. Gevreesd wordt namelijk dat anderen op een idee worden gebracht. Groenteboeren in het land zijn verzocht de granaatappels uit de winkels te verwijderen en de voorraad over te dragen aan de politie voor nader onderzoek. 

Groenteboer Vlastra: ”Maar wat natuurlijk het ergste is: die zieke oma, daar kijkt hij nu natuurlijk ook niet meer naar om”.

—————————————————————————————————————————————

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten, 5. FEBO, een automatiek met verhalen, gedichten en gedachten. Bookmark de permalink .

4 reacties op Vega-terrorist pleegt aanslag

  1. Druifje zegt:

    Hahaha! Je had me te pakken !

    Groetjes!

  2. Mar zegt:

    Hé Prakkie

    Ik stond vandaag bij de groentenboer en een klant vroeg naar… granaatappels. Ik moest direct aan jouw berichtje denken! Direct ook om me heen kijken waar ik eventueel dekking zou kunnen zoeken. Haha!
    De man had overigens een heel verhaal tegen de groenteman wat ie er mee ging doen. En ik dacht nog: jaja, smoesjes. Als je niet uitkijkt gaat ie balonnen opblazen. Of een autoband!
    Gelachen!

    Groet!
    Mar

    • Prakkie zegt:

      Hoi Mar,

      Ja, zo zie je maar weer, ik zeg en denk het zo vaak: de werkelijkheid overtroeft meer dan eens de rijkste fantasie.
      Khoop dat je heelhuids bent thuisgekomen!

      Groet!
      Prakkie

Geef een reactie

