En weer verlaat een tevreden klant het pand!

In een willekeurig filiaal ergens in het zuiden des lands.

W: “Kan ik u helpen?”
K: “Ja, ik wil graag een puitflacon!”
W: “Een wat?”
K: “Een puitflacon. Mijn vrouw heeft mij gevraagd een puitflacon te halen. U zou ze hebben, zei ze”.
W: “Maar wat is dat, een puitflacon”.
K: “Geen idee, maar mijn vrouw heeft er een nodig. Kijk, het staat hier op het briefje”.

De man toont een wat smoezelig briefje waar inderdaad op staat: ‘puitflacon’.

W: “Ik heb er nog nooit van gehoord, een puitflacon. Bedoelt u niet een spuitflacon?”
K: “Nee, hier staat toch echt puitflacon. En mijn vrouw weet heus wel wat ze moet hebben. En ik kan het niet maken met iets anders thuis te komen. Want daar heb
ik al eerder problemen mee gehad. Ga me nu niet zeggen…”.
W: “Nee natuurlijk. Ik ga even een collega vragen. Heeft u even?”

De winkelbediende loopt weg en staat even later te praten met een collega. Samen met de collega komt ze terug.

W2: “U had om iets speciaals gevraagd?”
K: “Ik kom voor een puitflacon. Mijn vrouw heeft me daarvoor naar u toegestuurd”.
W2: “U zei ‘puitflacon’?”
K: “Ja precies, een puitflacon. Ik moet er één hebben”.
W2: “Uhh, ik zal even gaan kijken in het magazijn. Loop je even met me mee?”, vraagt ze haar collega en beiden verdwijnen achter de klapdeuren richting magazijn.

W1 tegen W2: “Dat bestaat toch helemaal niet, een puitflacon? Die man bedoelt een spuitflacon!”
W2: “Maar op dat briefje staat toch echt puitflacon”.
W1: “Joh, daar is een hoekie vanaf gescheurd. Daar heeft vast die S op gestaan”.
W2: “Ach, we kunnen die beste man toch niet naar huis laten gaan zonder puitflacon. Dat wordt een rampie voor die man”.
W1: “Weet je wat: houd jij die man bezig, ga ik wel even knutselen met schaar en lijmpot. Ik zorg ervoor dat die man een ‘puitflacon’ mee kan nemen.

W1 gaat aan de slag. Na het verwijderen van de verpakking probeert ze in alle voorzichtigheid het etiket eraf te halen. Met een schaar wordt de ‘s’ eraf geknipt, de open ruimte dichtgeplakt, bijgekleurd en het etiket weer op de fles geplakt. Daarna is het karton bovenop de folie aan de beurt. Met de grootste voorzichtigheid en precisie wordt ook daar de tekst aangepast en het etiket zodanig bewerkt, dat niemand ziet dat er aan gerommeld is. De nietjes gaan weer door karton en verpakking. Het kost een dik half uur, maar voor haar staat een ‘puitflacon’, niet van echt te onderscheiden!

W2 houdt ondertussen de klant bezig met het verhaal dat er reuze druk gezocht wordt. Er zijn voldoende puitflacons, maar het is even speuren in het magazijn. De beste man is met zachte hand op een bankje geparkeerd met een bekertje koffie. En op zijn gezicht de blik van ‘zie je wel, ik weet dat ik niet gek ben, kweet heus wel dat ze hier een puitflacon hebben’. Zo nipt ie aan zn koffie en wacht vol vertrouwen af.

W2: “Kijk, hier is een puitflacon”.
K: “Weet u echt dat het een puitflacon is?”
W2: “Ja hoor, kijk maar het staat op het etiket: puitflacon!”
K: “O ja, puitflacon. Nu zie ik het. Mooi, precies wat ik zoek. Althans, mijn vrouw. Ja ik kan niet thuiskomen met het verkeerde hoor!”
W2: “Nee, dat snap ik ook. En u boft hoor, want ze zijn ook nog eens in de aanbieding!”
K: “O ja, in de aanbieding?”
W2: “Ja er is veel vraag naar hè!”
K: “Nou mooi, doet u me er dan maar twee…”

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten, 5. FEBO, een automatiek met verhalen, gedichten en gedachten. Bookmark de permalink .

4 reacties op En weer verlaat een tevreden klant het pand!

  1. Maldeau zegt:

    Hé Prak!

    What a story! Michelle en ik hebben er ontzettend om moeten lachen man! Die ontknoping! Sowieso al die ‘puitfles’! En we zagen die man ook helemaal ook voor ons. Zo’n type woont hier in de straat: Kenau van een vrouw en hij maar op pad voor weer de volgende lullige boodschap. Met zo’n verschoten katoenen boodschappentas. En altijd de boodschappen op een briefje “want anders kom je toch weer met het verkeerde thuis”. Dat schret ze ook rustig over straat naar hem.
    Kortom, geweldig verhaal! Complimenten!

    Ciao amigo!

    • Prakkie zegt:

      Hoi Maldeau,

      Dank voor je reactie!
      Ja, wat een verhaal hè? Tja, wat ik al niet meemaak tijdens het boodschappen doen!
      Maar zelf ook in een winkel gewerkt en dan weet je wat voor volk er over de vloer komt.
      En dat de beste man bij jullie in de straat lijkt te wonen! Zo zie je maar weer: wat is fantasie en wat is werkelijkheid?
      Groeten aan Michelle!

      Dag!

  2. Druifje zegt:

    Lachen!
    Ja die mensen in de blokker worden lekker bezig gehouden zo!
    En ga dan maar eens uitleggen waarom het nog een half duurt, om de 2e puitfles te halen!

    Groetjes!

  3. Prakkie zegt:

    Hoi Druifje,

    Dank voor je reactie.
    Tja, wat een toestand hè. Daar sta je dan met je goeie gedrag. Doe je zo’n man een lol… Trap je in je eigen welwillendheid.
    In ieder geval kan de beste man weer thuiskomen!

    Dag!

Geef een reactie

