De lente

de lente, gedicht

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten, 5. FEBO, een automatiek met verhalen, gedichten en gedachten en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op De lente

  1. Karretje zegt:

    Wouw, mooi plaatje en pracht gedicht, laatste couplet klinkt bekend of toch niet?

    Lentegroet van Karretje

    • Prakkie zegt:

      Hoi Karretje,

      Tja, de dierenliefde gaat bij mij toch meer via de pan dan vanuit het hart, maar laat onverlet: ik heb ze allen even lief!
      Vers lamsvlees in gewoon smullen.
      Maar heerlijk toch die lente…

      Dag!

  2. Finesse zegt:

    Hoi Prakie,

    Wat een lief lentegedichtje… Ja echt heel mooi. Hoewel het eind weer echt “Prakkie” is😉 schets je toch een beeld waar menigeen na een lange en koude winter naar verlangt lijkt me zo: nieuw leven, zon, kleuren en geuren. Das toch echt de lente, ook voor mij. Weer lekker wandelen, beetje dwalen en mijmeren, terwijl ik van alle nieuwe indrukken geniet. Heerlijk!

    Dank en dag!
    Finesse

    • Prakkie zegt:

      Hoi Finesse,

      Ik probeer iets in een versje te vangen wat jij ook mooi verwoordt hoor!

      “Een beeld waar
      menigeen
      na een lange en koude winter
      naar verlangt
      nieuw leven,
      zon,
      kleuren en geuren.
      de lente,
      ook voor mij”.

      Mooi!

      Dag!

  3. ja een erg mooi gedicht hoor
    ik hou van de lente

    • Prakkie zegt:

      Hoi Teun,

      Dank voor je reactie.
      Tja, dit vind ik ook zo’n mooi versje.
      Maar ook: de lente maakt me altijd zoo blij. Daar kan ik echt naar uitzien. Voor mij zijn de wintermaanden alleen leuk omdat daarna de lente komt! O, dat moment dat de temperatuur zo is opgelopen dat je in die eerste lentezon buiten kan zitten… Stoeltje uitklappen, zitten en die eerste voorjaarszon absorberen. Een ultiem gevoel van “wat is het leven goed”.

      Dank voor je compliment! Ja, ook ik hou van de lente!
      Groet,
      Prakkie

  4. Mar zegt:

    Mooi gedichtje Prakkie.
    Nu nog die lente en zon en zo.

    Groet!
    Mar

Geef een reactie

