Geroosterde paprika’s (uit een pot)

geroosterde paprika's

In de rij van topproducten stel ik u dit keer voor: geroosterde paprika’s (uit een pot).

In nogal wat gerechten gebruik ik geroosterde paprika’s. Nu kan je dat best zelf doen, paprika’s roosteren, maar das wel even een werkje. En heb je veel paprika’s nodig, dan loont het ook de moeite, bijvoorbeeld om daar de oven voor aan te zetten.*  Maar om dat nu voor 1 à 2 paprika’s te doen…  Dus ben ik op zoek gegaan naar kant en klaar geroosterde paprika’s. Tja, dat wordt dan de versie “paprika’s achter glas”. Nu hoeft dat geen bezwaar te zijn. Ik heb namelijk eens een pot uit het schap getrokken in Duitsland. Daar op vakantie en op zoek naar geroosterde paprika (voor Griekse salade) trof ik me toch een geweldige versie aan! Romig, zoet, tikkie rook. Maar vooral: niet zuur. Want dat is eigenlijk het probleem. Alle versies daarna die ik heb geprobeerd waren nogal zuur. Soms bij het agressieve af. Maar – zo vroeg ik mij voortdurend af – er zal toch ook wel een versie zijn, zoals die Duitse vakantie-verrassing?

Ik zal u niet vermoeien met mijn speurtocht naar een goede versie, want een speurtocht werd het. Kort geschetst:  supermarkt in, supermarkt uit; maar ook speciaalzaken; zelfs bij Turkse of Marokkaanse winkels aankopen gedaan. Maar nergens trof ik de versie aan waarvan ik dacht: alsof je ze zelf geroosterd en ontveld hebt. En ook niet al die quasi mediterrane merken als Merza e.d. En die dan soms tegen pittige prijzen! Kijkt dan loont zelf roosteren al gauw.

En toen was daar DIRK! DIRK

Ook daar stonden in het schap potten met gerilde paprika. Een soort die ik niet eerder had geprobeerd. Dus een pot mee en thuis direct proeven. Wat ik overigens met bijna alles doe dat ik koop: thuis gelijk proeven. O, ik ben dan zo benieuwd!

“Plop”, de pot Dirk paprika’s los. Ruiken! Niet zuur. Tikje rokerig zelfs! Vork erin en een paprika eruit gehaald. Overtollig vocht/olie eraf en dan proeven. Hmmmmmmmmmmmmmmmm!!!!! Wat een zaligheid, wat een warme, zoete, volle smaak van geroosterde paprika’s! Dit is hem dus! Dit is dus de ultieme vervanger voor zèlf geroosterde paprika’s. Zo lekker dat je al vlot de hele pot staat uit te lepelen. Smullen. Of schuif er een bammetje onder en je taalt niet meer naar ander beleg. Bij DIRK! En kost het bijna niks!geroosterde paprika's in een pot

Dus deze keer: hieperdepiep hoerirk voor DIRK! Wat een geweldig product.

geroosterde paprika's in een pot

En wat leert het etiket: geen troep-toevoegingen! En ook nog eens geproduceerd in Duitsland! Toeval?

*Wil je toch zelf paprika’s roosteren?

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten, 2. Serieuze prak: recepten en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Geroosterde paprika’s (uit een pot)

  1. Karretje zegt:

    Zat er nu maar een Dirk bij mij in de buurt, dan wist ik het wel!

    groet Karretje

  2. Annie Visch zegt:

    Dag Prakkie,

    Wat een goede tip. Ik herken ook helemaal uw ervaring. We hebben wel eens een pot gekocht met geroosterd paprika’s, maar dat was zoo zuur… En dan krijg ik er ook last van. Mijn man houdt sowieso niet van zuur.
    En ik dacht dat dat dus altijd zo was door die ervaring. Zo gauw we eens in de buurt zijn van een DIRK supermarkt, ga ik eens kijken. Een van mijn kinderen woont er denk ik in de buurt.

    Vriendelijke groet,
    Annie

  3. Pingback: Pollo con Patate e Pomodorini | Prakkie

  4. Pingback: Geroosterde paprika’s (zelf roosteren) | Prakkie

  5. Pingback: Gegrilde paprika’s (uit een pot) 2 | Prakkie kookblog

Geef een reactie

