Ricotta-perzik gerechtje, basis voor culinair behang

schaar 2schaar 3

U zult denken: “Prakkie wat is dit nu weer?”
Nou, een ricotta-perzik kleedje!
“Hûh?”

Ja, dat dacht ik dus eerst ook. Zo heb je een afbeelding, zo sla je wat een het knippen en kopieren en zo heb je een culinair behang. Of vloerkleed. Maar daarover zo meer. Eerst maar eens het resultaat van mijn nijvere arbeid:

ricotta-peaches behang

Mooi hè? Ik zal het uitleggen!

Soms ben je op zoek naar een afbeelding. Dat begint met een zoekwoord en eindigt bij… Recent zocht ik bijvoorbeeld naar “nummerplaat”. En tot mijn verbazing leverde dat als resultaat naast – inderdaad – heel veel nummerplaten ook het portret op van de majesteit (?), naast een afbeelding van een komkommer (?) en een neergeschoten giraffe (?)! Kortom: je zoekt het één en krijgt het ander. Zo begon ook deze speurtocht naar een vakantiestreek. Onbedoeld trof ik een prachtig plaatje aan van een gerecht: ricotta-perzik op een stukje brood. Niet bijzonder, maar vast lekker. Maar die kleuren! En dat contrast: rood versus wit versus groen versus oranje. Prachtig! Dat triggerde zo mijn fantasie. Ik moest er wat mee. En nu eens niet koken. Zo zat ik even later te knippen en te plakken (in Paint). Met als resulaat een exotisch eigen digitaal geknoopt kleed. Het kan zoo op de vloer, voor je open haard. Bij een glaasje wijn, met een ricotta-perzik broodje.

En dat begon dus bij deze afbeelding…

http://ericademane.files.wordpress.com/2011/07/ricotta-peaches.jpg

De basis voor een vloerkleed of behang

Versie 1:

ricotta-peaches 2

Versie 2:

ricotta-peaches 4

Versie 3:

ricotta-peaches 5

Versie 4:

ricotta-peaches behang

Tja en zo heb je dan opeens een motief voor een vloerkleedje (dat is dan versie 5), of een behang. Of een kleedje aan de muur. Net wat je wilt.

En voor diegene die het gerecht wil maken, waar het allemaal mee begon? Bezoek de site van Erica Demane, de bedenkster van dit gerecht. Vindt ze ook leuk! Haar reactie “Prakkie, What an excellent idea!”🙂 Zie ook haar reactie hieronder!

Gerechtje gemaakt? Leuk om dat dan op te eten op je eigen ricotta-perzik kleedje!

Als u nu denkt: “zeg Prakkie, heb jij niets beters te doen?”

Nee, inderdaad!🙂

Volgende keer in deze knutselhoek: hoe brei je van een restant kaasfondue een leuke wintertrui met bijpassende muts?

slotlogo prakkie

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten, 5. FEBO, een automatiek met verhalen, gedichten en gedachten en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Ricotta-perzik gerechtje, basis voor culinair behang

  1. Erica zegt:

    This is really beautiful.

  2. Karretje zegt:

    Behalve kookkunstenaar nu ook nog kunst kunstenaar!
    Wat ziet dat er leuk uit, zou je kleed voor aan de muur van moeten laten maken.

    groet Karretje

    • Prakkie zegt:

      Hoi Karretje,

      Ja, of de muur er van links naar rechts mee behangen!
      De bedenkster van het gerecht blijkt het ook een leuk idee te vinden.🙂
      Contact all over the world. Als dat geen “Prakkie Internationaal” is?

      Groet!
      Prakkie

  3. Maccoe zegt:

    Hoi Prakkie,

    Ik denk: hoe bedenk je het?
    Maar een culinair behang is het!
    Kan je ook iets met gegrilde kip maken😉

    Groet!
    Maccoe

Geef een reactie

