Cuba libre!

cuba libre

Nee, dit wordt geen opmaat voor het maken van allerhande alcoholische versnaperingen en cocktails, maar mijn verbazing over een propagandistische poster.

Ik weet dat het in Cuba en contreien warm is en altijd al warm is geweest, maar dat men de toenmalige revolutie is aangegaan in een verhitte strijd om verkoeling… Dat wist ik niet.

Cuba libre!

“Kameraden, werk en vecht voor de ventilatie!!”

Tja…

logo prakkie

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten, 5. FEBO, een automatiek met verhalen, gedichten en gedachten en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Cuba libre!

  1. Fransis zegt:

    Hoi Prakkie,
    Mis ik hier iets…
    Ze strijden toch altijd voor de revolutie. Of de strijd is de revolutie? Afin, iets in die sfeer.
    Dus “revolucion” in plaats van “ventilacion”.
    Ik heb sterk het idee, 1 april en zo…
    Hij is wel leuk (als dat de pointe is😉 )
    Groetjes,
    Fransis

Geef een reactie

