Een prijs!!!

Liebster award

Tot mijn grote verrassing ben ik in de prijzen gevallen door toedoen van blogster Casa Dolceria, waarvoor hartelijke dank! de Liebster Award, een aanmoedigingsprijs voor kleine bloggers. Daarbij horen naast de versierselen (die ik reeds op mijn koksbuis heb genaaid!) en trompetgeschal een aantal vragen. Bijgaand mijn antwoorden op de vragen van Casa Dolceria. Sommige voelen aan als “het hemd van het lijf”, maar ik heb me er manmoedig doorheen geslagen.

En op mijn beurt mag ik een aantal prijswinnaars aanwijzen en ook hen het vuur na aan de schenen leggen met een aantal inspirerende vragen. Daarover zo meer!

Eerst maar de vragen van Casa Dolceria!

Beste Prakkie,

1. Waarom ben je je blog begonnen?
Natuurlijk om de wereld kond te doen van mijn kookkunsten, maar ook omdat schrijven een creatief proces is en ik dat graag doe. Vriendin AL heeft daar al vaker op gewezen, maar ik moest de vorm nog vinden. En opeens was dat daar, zeer geïnspireerd door de blog van Kat (Kats creablog).

2. Wat vind je zo leuk aan koken?
Eten doe je drie keer op een dag. Daarvan is het avondeten mijn favoriet. Ik kan mijn bed uitrollen en dan al denken aan lekkere gerechten voor de avond. Hoe leuk wil je je dag beginnen? Tja en als dan na een dag hard werken, de boodschappen voor die dag gedaan zijn en de pan op het vuur staat… Dan kan mijn dag/avond opnieuw niet meer stuk. Koken is geuren, kleuren en smaken. En combinaties van dat alles. Koken is leven, leven is koken!

3. Wat is je favoriete restaurant?
Oei, ik heb zoveel teleurstellingen op dat vlak achter de rug… Meestentijds is mijn reactie: dat kan ik zelf veel beter! Veel van de doorsnee restaurants – waar het gros van de Nederlanders eet – hebben een bedroevend niveau.
Ik bewaar goede herinneringen aan Italiaans restaurant La Meridiana in Zwolle en Indonesisch restaurant Batavia in Arnhem.

4. Met welk product heb je nog nooit gekookt?
Giraffe. Maar wie weet, ooit….Giraffe

5. Welk gerecht vind je leuk om te maken?
Eén van mijn favoriete gerechten is een Mexicaans gerecht. Plat gezegd “chocoladekip”, maar officieel mole poblano: een verrassende combinatie van ingrediënten en smaken. Zet dat nu eens met Kerst op tafel! Vindt dat konijn ook leuk!

6. Wat is je favoriete kookboek?
De kookboeken van Ken Hom zijn (nog) altijd inspirerend. En natuurlijk de klassieker van Beb Vuyk over de Indonesische keuken.

7. Hoe ziet jouw ideale diner eruit?
Mijn ideale diner is géén voorgerecht en géén nagerecht, alleen een mouthwatering hoofdgerecht waar je de avond mee kan vullen. Zie vraag 5! 😉

8. Als je geen zin hebt om te koken, wat doe je dan?
Hahaha. Hoezo geen zin? Nee, dat komt nooit voor. Volgende vraag!

9. Wat heb je vandaag gekookt?
Turki pangang: gegrilde kalkoenfilet met een zoetzure pangangsaus. Let op je vingers!

10. Welke taart zou je voor je verjaardag willen maken?
Ik ben een grote fan van simpel, maar fréten! Mijn favoriet is nog altijd tarte Tatin, de omgekeerde appeltaart van de dames Tatin. Fris, zoet, mollig. En dat met een ferme klodder crème fraiche! Zo wil ik wel alle dagen jarig zijn! 🙂

Tarte Tatin met creme fraiche

11. Van welke kok zou je les willen hebben?
Voor de fijne kneepjes van de originele Indonesische keuken: Lonny Gerungang.

Zo en dan nu aan mij de eer een aantal winnaars bekend te maken van deze aanmoedigingsprijs.
“And the winners are…”

Foodfriendsforever, twee vrolijke dames die de culinaire wereld voortdurend verkennen en daar smakelijk en met een prettig “leerzame verbazing” over schrijven.

Stephanie, omdat ze een inspirerende manier van koken heeft en daarover bericht op een mooi verzorgde blog.

Denichant, vanwege de prachtige foto’s en de heerlijke gerechten op deze mooi vormgegeven blog van beide dames.

Bijgaand mijn vragen aan jullie!

1. Waarom ben je deze blog begonnen?
2. Wat vind je zo leuk aan koken?
3. Gewaagd! Als je vis eet (welke?), welke rode wijn (!) schenk je er dan bij?
4. Als je geen blog over koken zou schrijven, wat zou dan het onderwerp van je blog zijn?
5. Wat is je favoriete eigen gemaakt gerecht en waarom?
6. Welk kookboek zou je iedereen aanraden?
7. Met welk ingrediënt kook je nooit meer? Waarom niet?
8. Wie is je favoriete kok? Waarom?
9. “Doe meer met courgette!” Wat zou jij ervan maken?
10. Wie is/was je grote inspiratiebron als het om koken gaat?
11. Noem één keukenattribuut dat je nooooit weg zal doen. Waarom dat attribuut?

Succes met het beantwoorden van de vragen. Jullie mogen op jullie beurt de prijs uitreiken aan een aantal bloggers. Aan jullie de keus!

logo prakkie kookblog

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Een prijs!!!

  1. stephaniebex zegt:

    Bedankt voor je leuke vragen! Omdat ik een tijdje geleden al een blogpost schreef over de Liebsteraward heb ik jouw vragen onderaan in een comment beantwoord.
    Veel leesplezier! Groetjes Stephanie

    http://commechezsteph.wordpress.com/2013/11/14/liebsteraward

    • Prakkie zegt:

      Hoi Stephanie,

      Wat leuk dat je toch nog de moeite hebt genomen de vragen te beantwoorden! Dank! Ik kon niet vermoeden dat jouw blog zo in de prijzen zou vallen. En om nu 3 à 4 keer dezelfde soort vragen te gaan beantwoorden… Ik snap dat. Dus ik had er alle begrip voor al je het had gelaten bij “bedankt”. Dat jouw blog een voorbeeld voor een ieder is en naast leesbaar uiterst informatief staat buiten kijf, prijs of geen prijs. Ik geniet steeds weer van je berichten!

      Dank voor de ondenomen moeite. Ik vind de beantwoording uiterst informatief en orgineel. Zo leren we je weer op een heel ander manier kennen. En bij jou dan in drievoud! 🙂

      Geniet van het succes, dat is ook hetgeen ik je wil laten weten!

      Dank, groet en succes!
      Prakkie

Geef een reactie

