Ingeblikte eend, geconfijte eend, confit de canard, eend in blik (2)

Eend in blik

Aan de hits op deze blog kan ik zien dat geconfijte eend een populair item is. Das mooi. Ik denk dan wel: zouden we nu zo massaal in Frankrijk die blikken scoren? Waarom is er dan nagenoeg geen kruidenier in Nederland die dit product verkoopt? Das toch vreemd? Het product is er populair genoeg voor, zo blijkt. Zou een mooi product zijn om je als supermarkt te onderscheiden van de concurrent. Kom op Albert Heijn of Jumbo (of beiden :-)  ) en zet geconfijte eend in het schap. Nog meer blije klanten!

Van de week nog maar eens een blik opengetrokken! Deze keer de eend na het smelten van het vet (hééél langzaam) de boutjes onder de grill gezet. Let op: wel er bij blijven, want dat gaat hard. En het is jammer als het korstje bruin-krokant is, maar het vlees droog.

eend in blik, geconfijte eend, confit de canard

Smullen!

Ik dacht nog wel – dat ga ik nog een keer uitproberen – wat zou het zijn de boutjes in een laag vet weg te zetten in de oven en dan het velletje net droog erbovenuit? En dan de grill erop? Ik zal het jullie laten weten.

Vanaf nu: vraag je kruidenier naar eend in blik! Als we dat allemaal doen… “Pull strategie” heet dat in marketingtermen: als er maar genoeg klanten naar vragen, komt het vanzelf op het schap. Zullen we een gok doen: volgend jaar december? Go for it!

logo prakkie kookblog

 

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten, 2. Serieuze prak: recepten en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Ingeblikte eend, geconfijte eend, confit de canard, eend in blik (2)

  1. Pingback: Ingeblikte eend, geconfijte eend, confit de canard, eend in blik | Prakkie kookblog

  2. Karretje zegt:

    Zou niet gek zijn als ze dat in Nederland gaan verkopen, hoop ik wel dat het dan een schappelijke prijs krijgt!

    • Prakkie zegt:

      Hoi Karretje,

      Tja, daar ligt wel een afbreukrisico. In Frankrijk naderen de prijzen van de blikken een niveau dat ik ook al twijfel om er van mee te nemen. Laa staan dat ze hier in Nederland te koop zijn. Maar goed, misschien is er een inventieve Nederlandse eendenfokker die er brood in ziet. Maar een koopie zal het niet worden. Maar ach, we hoeven het ook niet alle dagen te eten. En wat kost een mooie biefstuk? Of een kalkoen (à 4,5 kg)?

      Groet!
      Prakkie

    • Sylvia zegt:

      Hallo Prakkie,

      Ik heb geconfijte eend ontdekt in glazen pot. Te koop op de maandelijkse biologische streekmarkt in Delden de eerste zaterdag van de maand.voor de prijs van EUR 12,00.
      Die ga ik dus binnenkort proberen!

      groet,
      Sylvia

  3. henk zegt:

    een haas van de koe van 4 kg kost ongeveer 22 euro,,, 320.000 ribu rp. en bij jou???

    ik ga me maar storten op wat inktvis…………… 3 kg in mijn boodschappenmand,,

    groetjes Henk

    • Prakkie zegt:

      Hoi Henk,

      Adoe, ik zou de hele koe kopen als ik jou was, want haas van de koe is hier erg duur (Itu terlalu mahal)!
      Wij betalen hier 20 euro per kilo! En dan mag je nog boffen met een goeie koe.
      Dan lijkt me die inktvis wel wat! In ringetjes, beetje beslag en in de olie bakken. Lekker met djeroek en mayonaise.
      O, het water loopt me al weer in de mond!

      Jij opnieuw met dank voor de reacties!

      Semoga hari Anda menyenangkan!

      Groet,
      Prakkie

  4. Bonjour Prakkie, wij hebben bij vers uit de gers altijd volop confit de canard in voorraad!!

    • Prakkie zegt:

      Dag vers uit Gers,

      Ja geweldig. Ik heb jullie site al eens gepromoot.
      Mooi, kunnen we ook buiten de zomervakanties om de confit de canard kopen!
      Trof overigens recent ook bij de AH blikken aan! En dat was geen supersuper, maar een gewone kleine AH.
      Nu de andere supers nog.

      Groet,
      Prakkie

  5. Henk zegt:

    In Frankrijk bij de Lidl een groot blik met vier bouten voor 6 euro. Heel lekker, dus neem een paar blikken mee!

Geef een reactie

