Hartige oliebollen

Hartige oliebollen

Oliebollen en rode (of witte) wijn, das toch geen combinatie?

wijncirkel van rood en wit

Inderdaad. Niet die zoete bollen met krenten en/of rozijnen. Niet de versie met appel en poedersuiker. Maar als je oliebollen maakt op Prakkie’s manier, kan je gerust een fles erbij open trekken, een glaasje erbij drinken. En je zult zien: je gasten kijken er verrast van op: “hé, maar dat is een lekkere oliebol!” Jaha, een hartige oliebol! Wie wil nog een glaasje?

Kortom, varieer dit jaar eens lekker en maak van een oliebollenfeest een culinair festijn. En ik weet zeker: deze bak je van de zomer nog! Ik wel🙂

Ben je niet zo voor oliebollen, dan heb ik ook nog hartige cupcakes! Passen ook prima bij een slokje van wat dan ook!

logo prakkie kookblog

Over Prakkie

Prakkie is een niet onverdienstelijke hobby-kok (ahum), met een brede belangstelling ook voor onderwerpen buiten het koken. Mijn vriend is het fornuis en de avonturen die we samen meemaken, daarover bericht ik.
Dit bericht werd geplaatst in 1. Vers! De nieuwe berichten, 2. Serieuze prak: recepten en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

